29 Ağustos 2012 Çarşamba

İkinci öğretimler

Birinci öğretim ve açıköğretim öğrencilerinin harçları kaldırıldı. İkinci öğretimler doğal olarak tepkili bu konuya. Öncelikle fikirlerimin herhangi bir siyasi görüşle alakası yok, bunu baştan söyleyeyim. Haklıyım ya da haksızım, o da tartışma konusu.

Şimdi ikinci öğretim öğrencileri için "Parasını verir sabahları yatarım" mantığını düşünüyorum ben hep. Ama tabi asıl olay birinci öğretimlerden daha düşük puanla girmeleri. Bunu da "Bazı bölümlerde ikinci öğretim daha yüksek puanla alıyor." "10-20 puan var arada, ne düşük puanı." gibi söylemlerle çürütmeye çalışanlar var. Evet böyle alan bölümler var ama genellikle fen edebiyat fakültelerinde. Bu bölümlerin de bazılarının kontenjanları dolmuyor. Yıldız Teknik'e bakın bakalım, ikinci öğretimi daha yüksek puanla mı alıyor mühendis Ayrıca tercih yaparken istediği bölümünün önce birinci öğretimini yazmayan adamı anlayabilmiş değilim. Yazsaydın birinci öğretime giriyordun niye yazmadın denemedin o zaman şansını? 10-20 puan da farktır efendim. Ben 4 puan daha fazla yapsaydım endüstri mühendisliğine giriyordum. Şimdi 4 puan önemli bir fark olmuyor mu? Sonra bir de gece eğitimi var. Gece tüketilen enerji muhtemelen daha çok olacak. Tüm ülkede uygulandığını düşününce de maliyeti artacak gece eğitimin. Başka ülkelerde ikinci öğretim olayı var mıdır bilmiyorum ama olmayan ülkeler muhakkak vardır. Profesörler, doçentler örgün eğitimin yanı sıra gece de derslere geliyorlar. Bu da gözardı edilecek bir şey değil, önemli bir olay bence. Bu yüzden ikinci öğretimlerin harç ödemesinde bir yanlış görmüyorum.

Harç ödeyecekler tamam ama devlet de vur diyince öldürmüş. Birinci öğretim mühendisliklerin harçları 387 liraydı, ikinci öğretimlerin 1529 lira. Şimdi birinci öğretimler harç ödemezken 1529 lira büyük haksızlık. Benim düşüncem ikinci öğretimlerin yeni eğitim öğretim döneminde birinci öğretimlerin eski harç ücreti kadar harç ödemeleri.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
;